חווית משתמש

סרטוני ה- TED שאסור לכם לפספס בתחום חווית המשתמש

נועם פישר | 8 בספטמבר 2016

6 (8)

במיוחד לסופ״ש המתקרב עשינו לכם רשימה של הרצאות מעניינות בתחום חווית המשתמש, שיהיה לכם בכיף!

קבלו אותם!

דון נורמן: 3 דרכים שבהן עיצוב טוב משמח אתכם

את דון נורמן אין צורך להציג, כולם מכירים אותו. בהרצאה הזו הוא מדבר מנקודת המבט הייחודית והנבונה שלו על האופן בו עיצוב משמח אנשים ומציין את שלושת הדברים שעיצוב חייב לכלול בתוכו בכדי להצליח לעשות זאת.

בלי ספוילרים, פשוט תפנו 12:48 דקות כדי לצפות!

 

בארי שוורץ: פרדוקס חופש הבחירה

למי שלא ראה את ההרצאה הבאה: שתדעו שזו הרצאת חובה. בארי שוורץ מדבר על פרדוקס חופש הבחירה. מדויק, קצר וקולע והכרחי לכל מי שמתעסק במודלים לקבלת החלטות במיוחד בהקשר של אתרי סחר. אז לפני שאתם מתחילים פרק חדש ב-stranger things עשו לעצמכם טובה ענקית וצפו במר שוורץ.
להערכתו, חופש הבחירה לא גורם לנו יותר לנו להרגיש חופשיים יותר, אלא משתק אותנו; חופש הבחירה לא גורם לנו יותר אושר אלא מנחיל לנו תחושות אכזבה.

 

פול בנט: עיצוב הוא בפרטים הקטנים

פול בנט, creative director ב- IDEO וגורו של עיצוב, מוכיח לנו בהרצאה הזו שעיצוב לא נמצא בפרטים הגדולים או במחוות ענק. לטענתו, באמצעות עיצוב ניתן לפתור בעיות קטנות ועלינו להתרכז בפרטים הקטנים בחיים, בדברים שנראים לנו כברורים מאליהם.

ההרצאה מלווה בדוגמאות מעולות שמחזקות את טענותיו של בנט. תהנו!

 

דייויד קלי: Human Centered Design

לטענתו של קלי, עיצוב מוצר הגיע למצב בו הוא עוסק פחות בחומרה ויותר בחווית המשתמש. הוא מסביר את הטענה הזו היטב על ידי דוגמאות רלוונטיות, אפילו מעולם האופנה, ובכך מוכיח הלכה למעשה שחווית משתמש היא בכל מקום. כל מה שצריך זה להכיר בזה ולעשות את זה נכון. פשוט, הא?

 

מרגרט גולד סטיוארט: איך אתרי ענק מעצבים בשבילכם (וגם בשביל עוד מיליארד משתמשים)

בהרצאה הזו מרגרט, VP Product Design בפייסבוק, מספרת איך זה לעצב לקהל כל כך גדול של משתמשים. למרות שכדי לעצב לכל כך הרבה משתמשים עלינו לעבוד בחברות מסויימות מאוד, שווה לצפות וללמוד על 3 חוקים שמובילים במצב כזה.

 

ג'ו גביה: איך Airbnb רוכשים אמון בעיצוב

הרצאה מרתקת מפיו של המייסד השותף של Airbnb מסבירה כיצד החברה הצליחה לעלות כשהיא תלויה בשלמותה על האמונה שאנים יכולים לסמוך על אחרים מספיק בכדי לישון בבתיהם מסביב לעולם. כשחושבים על זה ככה זה נשמע הזוי, הרי כולנו (מקווה שלא רק אני, אבל לא נראה לי…) גדלנו על המשפט "אל תפתחו את הדלת לזרים". הם גם באמת קיבלו המון סירובים בהתחלה ולא ויתרו (וטוב שכך!).

אז איך הם התגברו על כל האתגרים האלו? התשובה שלהם לשאלה הזו היא פשוטה: עיצוב טוב זה מה שהוביל אותם ליצור קהילה של ממש.

 

ג'ינסופ לי: עיצוב לחמשת החושים

עיצוב זה משהו שנתפס בעיני רבים כדבר ויזואלי בלבד. אבל בהרצאה הזו ג'ינסופ לי מקווה לשנות לכם מעט את ההסתכלות על עיצוב, חולק את התיאוריה שלו על עיצוב לחמשת החושים ומלווה אותה בגרף ובדוגמאות שונות. אז למה לא לספק חוויה עיצובית רב חושית, אם אפשר?

 

טימות'י פרסטרו: עיצוב בשביל אנשים ולא בשביל פרסים

פרסטרו חשב שהוא עיצב את האינקובטור המושלם לתינוקות בעולם הפיתוח. הוא אפילו זכה עליו בפרס. אבל כנראה שפרס זה לא הכל, והוא וחברי הצוות שלו למדו את זה בדרך הקשה. האינקובטור שלהם לגמרי נכשל ולמרות שזה בטח רגיש, הוא מוכן לדבר על זה וללמד אתכם על החשיבות של עיצוב שמיועד לאנשים שחיים בעולם האמיתי ולא לקבלת פרסים.

לסיכום

אלו הם סרטוני הטד העיקריים שאנחנו ממליצים להתחיל איתם. מבטיחים להמשיך ולשתף בסרטונים נוספים ששווים צפיה!

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק