OFFF TLV – העולם שייך לסקרנים

הצטרפו לקהילה ותשארו מעודכנים

OFFF TLV – העולם שייך לסקרנים

 

אנחנו כמעצבים תמיד מחפשים ללמוד, לשתף ולקבל השראה. סקרנות היא חלק בלתי נפרד מהתחום שלנו. בדיוק בשביל זה הוקם פסטיבל OFFF – פסטיבל עיצוב בין-לאומי גדול ומוביל בעולם כולו. הוא מהווה נקודת מפגש שבה מעצבים מתחומים שונים, סטודנטים וכישרונות נפגשים כדי לקבל השראה ולשתף אחד את השני ברעיונות חדשים. מדובר בקהילה שמזמינה את מי שרוצה להתפתח ולגדול כמעצב למסע של הרצאות, סדנאות, פעילויות ומופעים.

הוא הוקם לפני 17 שנה בברצלונה ובספטמבר השנה, המעצבים והיזמים לירי ארגוב וניצן רוזנברג יזמו את הגעתו בפעם הראשונה לישראל, לת״א. העובדה שפסטיבל בינלאומי כזה מתקיים בארץ מעלה את קהילת העיצוב הישראלית על מפת העולם והופך אותה לרלוונטית יותר מתמיד.


 

מינגלינג עם הסופרסטארים של עולם העיצוב

ביום הראשון, כבר בהליכה לכיוון הפסטיבל, כשראיתי את הדגלים הכחולים-סגולים מבצבצים על רקע המוזיאון האפור הלב שלי הגביר את פעימותיו, פעם ראשונה שפסטיבל מסוג זה בארץ ואני אהיה בו! התור בכניסה היה ארוך ואנשים ניסו להיכנס בכל דרך אפשרית. אבל מספר הכרטיסים היה מוגבל ומשקיבלתי את הצמיד הסגול הנחשק הרגשתי בת מזל. בפנים נפגשתי עם דוכנים שונים: דוכני מכירה של מעצבים ואמנים, דוכנים של חברות דיגיטל מובילות ובחצר בחוץ דוכני אוכל ושתייה. בבוקר היום הראשון זו הייתה נקודת המפגש של אורחי הפסטיבל. פגשתי שם את כווווולם והכי חשוב, ראיתי במרחק של פיקסל או שניים אנשים שאת עבודותיהם אני שומרת בד״כ בתיקיית ההשראות שלי.

ההרצאות של הסופרסטארים הללו בעולם העיצוב החזירו אותי למקורות והזכירו לי שגם בפרויקטים הכי גדולים צריך להתחבר לדברים הפשוטים והבסיסיים ביותר כמו צורה, צבע, קומפוזיציה ו… אנשים.


 

האדם הוא המרכז

נושא שעלה הרבה בהרצאות ביום הראשון היה על תפקידו של העיצוב בחיבור בין אנשים ועל עיצוב שבמרכזו האדם. עיצוב טוב יכול לגרום לשינוי חיובי, לעזור לאנשים, הוא יכול להעביר מסר ולקדם רעיון ויכול לגרום לאנשים להרגיש טוב עם עצמם. בורטון ראסט מ-IDEO אף העצים את האמרה הזו באומרו שעיצוב שמבדל ומפריד בין אנשים הוא עיצוב גרוע. אני מאוד מתחברת לקונספט הזה ומאמינה שיש להכניס אמפתיה והבנה של המשתמש לכל עיצוב, אחרת אנחנו פשוט מחמיצים את הכוח הכי חזק שלנו: הכח לחבר בין אנשים ולהפוך את העולם הזה לטוב יותר.


 

ההרצאות של היום הראשון

Thomas Weil and Quentin Weisbuch for Studio Furious

הצמד הצרפתי הזה התחיל את דרכו בצילומי ההמבוגרים שאכלו בארוחת הצהריים במקום העבודה המשותף שלהם. אחרי 170 צילומים הם הוציאו ספר והשאר היסטוריה. הם פתחו סטודיו משלהם שמתמחה בצילומי קונספט ומיתוג והראו לנו את מגוון הקמפיינים שעשו בין השאר ל- Yves Saint Laurent ול- Sephora. הם לימדו אותנו שבמעט מאוד משאבים ועם המון תשוקה וכיף (ותאבון!) אפשר לייצר אימפקט גדול.


 

Josh Higgins for Facebook

במהלך 2012 הוביל היגנס את הצוות היצירתי לקמפיין הפוליטי ההיסטורי של אובמה, שבו האינטרנט, העיצוב והטכנולוגיה מילאו תפקיד מרכזי. האחריות של היגנס והצוות היה לעצב את הקמפיין גם ב-Online וגם ב-Offlin. המוקד עיקרי היה ליצור מסר אחיד ושפה חזותית עקבית בכל המדיומים.

אחת הדוגמאות שהוא הראה לנו זה העיצוב מחדש של אתר הקמפיין. בעקבות עיצוב נכון ומדויק הם הצליחו לגייס את הסכום הכי גבוה בתולדות ארה״ב דרך האינטרנט: 690 מיליון דולר!!

כיום היגנס משמש כמנהל קריאייטיב בכיר בפייסבוק ומתמקד בעיצוב למען מטרות חברתיות.


 

Nurit Koniak and Natasha Boguslavsky for Studio Koniak

סטודיו קוניק מתמחה במיתוג, שיווק ועיצוב לדיגיטל, והוא משלנו! לקוניאק ובוגוסלבסקי חשוב להעביר בעיצוב את היסודות הבסיסיים מהם הכל בנוי, ולהכניס אלמנט של טקטאליות לעיצוב הדו-מיימדי. דוגמא טובה לזה ניתן לראות בעבודה שעשו למותג המיצים Fiona Juices. הם יצרו אימג׳ים הנראים כמעט כיצירות אמנות מופשטת שעשויים אך ורק מהירקות והפירות שמרכיבים את המיצים של המותג. הן הצליחו לייצר מהמרכיבים הפשוטים ביותר אימג׳ים יצרתיים ושפה עיצובית מקורית.

 

 

 

Burton Rast for IDEO

ראסט הוא מאמין גדול בהשפעה הטובה שיש לעיצוב על אנשים ועל קהילות. כיום הוא עובד ב-IDEO – אחת מחברות העיצוב הבינלאומיות הכי חדשניות בעולם. הוא הראה לנו מגוון פרויקטים, מעיצוב מערכת הבחירות בסאן-פרנסיסקו – מערכת שמיועדת לכ-10 מיליון איש! ועד לדברים עתידניים יותר כמו מכוניות וערים חכמות שבהם מקום העבודה יבוא אליך ולא להפך. נראה שיש אתגרים רבים בעיצוב לטכנולוגיות חדשות אך ראסט כל הזמן הזכיר לנו לשים את האדם במרכז ולחשוב על המשתמש בכל פרויקט שאנו עושים.


 

William Arnold for The Mill

סטודיו זה הוא אחד הסטודיו הכי מוערכים כיום לעבודות Motion. בין לקוחותיהם תוכלו למצוא את שאנל, ג׳יי.זי, מקדונאלדס ועוד רבים וטובים. כיום ארנולד הוא ארטדירקטור בסטודיו. הוא הראה לנו עבודות Motion בהם השתמש בתוכנות ובטכנולוגיות חדשניות ליצירת אפקטים אבל שילב בהם גם פן אישי וריגשי. וזה לטענתו השילוב המנצח.


 

מי שלא נכשל לא מצליח

גם ליום השני הגעתי נרגשת ומיהרתי לתפוס מקום באודיטוריום לעוד יום מלא בהרצאות והשראה.

ביום זה דיברו הרבה על החשיבות שבהתנסות בהמון דיסיפלינות ולא לפחד מכישלון או מטעויות. יש להתייחס לכישלונות כחלק מהתהליך, אם לא מפחדים מהתהליך ניתן להצליח ולהוציא פרויקטים באמת מדהימים.

בצהריים התגנבתי אל מחוץ לאודיטוריום לסדנה מרתקת של סטודיו Designit, סטודיו לאסטרטגיה ומיתוג בינלאומי, הדוגל בעיצוב וחדשנות עסקית. בין עבודותיהם תוכלו למצוא את אפליקציית Pepper של בנק לאומי. הם יצרו חלל פתוח ובו 6 תחנות הנותנות למשתמש כלים בתהליך של מיתוג ופיצוח קונספט. הכל היה מעוצב בצורה מקצועית, ברקע הייתה מוזיקה מקפיצה והאווירה הייתה טעונת אנרגיה חיובית. זאת הייתה דרך מעניינת ואחרת לחוות סטודיו גדול לעיצוב לא רק דרך הרצאה פרונטלית אלא דרך הכלים שהם עצמם משתמשים בהם ביום יום, בפרויקטים הגדולים שלהם.


 

ההרצאות של היום השני

Jon Hewitt for Moving Brands

זו אחת ההרצאות שהכי חיכיתי לה מאחר ו-Moving Brands הם אחת מחברות המיתוג והחדשנות הכי מובילות בעולם. ההרצאה של הוויט הייתה מאוד מעניינת, קשה לסכם בקצרה את כל מה שהוא דיבר עליו. אני ממליצה לכם להכנס לאתר שלהם ולראות את הפורטוליו המרשים שלהם: http://www.movingbrands.com/

הדבר המרכזי עליו דיבר הוויט היה בינה מלאכותית. כלומר, המחשב חושב ומסיק מסקנות באופן דומה לזה של המוח האנושי. שם העתיד ולנו כמעצבים יש עכשיו הזדמנות להיות חלק מזה. לנו יש את הכח לעצב את הממשקים מהסוג הזה אשר יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מהעולם בו נחייה.


 

Carla Cascales

קאסקאלס חיפשה את עצמה במשך המון זמן במשרדי פרסום ומיתוג שונים ואפילו כמאיירת בדים בזארה אבל לא הרגישה בנוח בשום מקום. היא החליטה לקחת הפסקה של שנה, בה היא ניסתה להבין מה המטרה שלה בחיים והיא מצאה את האמנות. היום ציורים ופסלים שלה תלויים בגלריות ברחבי העולם. היא מייעצת למעצבים ללכת אחרי הלב ולעשות את מה שגורם לנו לסיפוק.

 

 

Eyal Sebbag and Zachi Masas for Wix

כמה מפרוייקטי המארקטינג הכי מגניבים שיצאו מ – Wix לאחרונה נעשו תוך שבועיים בלבד. הלו״ז הצפוף הכריח את סבג ומסאס לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר צורת עבודה קצת אחרת מהרגיל, בה הם מייצרים קודם כל מערכת של כלים ושפה עיצובית ואז רק יוצקים לתוכה את התוכן. התוצאות שהראו לנו היו מעוררות השראה, בניהם קמפיין בהשתתפות  https://youtu.be/h551aM4bWSU Shaquille O'neal  וקמפיין ל- Creative Mornings אותו צילמו פה בארץ כשכל הפרויקט החל מהשחקנית הראשית דרך האקססוריז ועד הלוקיישן קשורים בדרך זו או אחרת ל- ל- https://youtu.be/6sx-xGiFIjk    Wix    

Davor Krvavac for B-Reel

דבור דיבר איתנו על אחד הפרויקטים הגדולים ביותר של הסטודיו השנה וזה האפליקציה שמלווה את צאת האלבום החמישי של להקת ה״גורילז״. מדובר באפליקצית AR שמאפשרת להשתמש להרגיש כאילו הוא נמצא בתוך הבית של חברי הלהקה. דבור הסביר שבתוך כל הטכנולוגיה החדשה של AR ו-VR חשוב לזכור תמיד לספר סיפור אישי ומרגש. דוגמה קטנה לזה היא שבמקום להשתמש בכפתורים הרגילים של ממשקים מסוג זה הם בחרו לעצב את הכפתורים ברוח העיצוב הכולל של הלקה ובכך ניתן לראות סלוטייפ, מדבקת ויניל ומסטיק כחלק מהממשק של האפליקציה.

Steve Simpson

כשהיה בדיוק בן 4, הבין סטיב שהוא רוצה להיות מאייר. מאז הוא התנסה בכל מיני סגנונות איור, לקח לו המון זמן למצוא את השפה הייחודית שלו. אך שסוף סוף מצא זה הוביל אותו לפרויקטים ענקיים, באחד מהם אף כיכב טום בריידי, אחד משחקני הפוטבול הגדולים בארה״ב. ובאחר יצא למסע של כמה שבועות שבו צייר על מכונית המיני שבה נסע.


 

Guy Levin & Eliraz Dekalo for Wix

גיא ואלירז שעשו את סרטון הפתיחה של הפסטיבל נתנו הרצאה לא מתוכננת ובה הסבירו על תהליך היצירה שלהם. הם באמת עשו עבודה מדהימה בקנה מידה בינלאומי. לא להאמין עד כמה הלוז שלהם היה צפוף! אתם יכולים לצפות בתוצאה הסופית בלינק הבא: https://vimeo.com/235253501


 

הכל הגיע לכדי סיום בהופעה של נגה ארז המהממת. היה פשוט מעולה. חזרתי הביתה עייפה אך מרוצה ועם טעם של עוד.

 

אנחנו על המפה ונשאר על המפה

לישראל יש שם מוביל בעולם בתחום החדשנות והטכנולוגיה, ובזכות יבוא של פסטיבלים מובילים לעיצוב מסוג זה, נוכל לקדם את עצמינו גם בתחום העיצוב. החשיבות של הבאת אירועים כאלו לארץ היא קביעת המקום שלנו על מפת העיצוב הבינלאומית וטשטוש הגבולות בין ״עיצוב ישראלי״ ל״עיצוב בינלאומי״.


 

המסע המופלא של OFFF

לסיכום, פסטיבל OFFF הוא לא רק אירוע, הוא קהילה. קהילה של עיצוב שמזמינה את כל סוגי המעצבים Online ו- Offline למסע של הרצאות, סדנאות, פעילויות ומופעים. הוא מאפשר לנו לחוות מקרוב את הדוברים הגדולים והמרכזיים של עולם העיצוב ונותן לנו מקום ללמוד, להתפתח, לקבל השראה ולעוףףף.

תרגישו בבית, תישארו לקרוא פוסט נוסף:

אין תגובות

הוסף תגובה

הצצה ראשונה לתהליך העיצוב בתוכנית הלימוד למעצבי דיגיטל

אני רוצה להוסיף איורים לממשק! (איך, למה, איפה ומתי)

© Create 2015. כל הזכויות שמורות.