אם אתם עוסקים בחוויית משתמש או בעיצוב מוצרים דיגיטליים, אתם כבר לוקחים חלק פעיל בתעשיית הגיימינג המורחבת. משחק, בהגדרה, הינו מערכת חוקים שעוצבה עבור אינטראקציה אנושית ונועדה להעביר את המשתמש חווייה מסויימת.
כמעצבי חוויית משתמש אתם עושים את אותו הדבר. לכן אין זה משנה אם אתם עובדים על פלטפורמה לבניית אתרים, אפליקציית דייטינג או תוכנה ללימוד אנגלית – הלכה למעשה אתם עובדים על משחק בעל מטרה, חוקים ותוצאה.
לא השתכנעתם? הנה עשר סיבות מצוינות שישכנעו אתכם להיכנס לעולם המשחקים.
1# במשחקים תמצאו 44 שנות נסיון ביצירת מוצרים אינטראקטיביים דיגיטליים
משחקים היו הראשונים בשוק הזה והם שולטים בו ביד רמה עד היום (למעשה לא רק בשוק המוצרים הדיגיטליים, תעשיית הגיימינג היא תעשיית הבידור הרווחית בעולם). ב- 44 שנות ייצור תמצאו שפע של פתרונות לבעיות שאתם מתמודדים איתן בחיי היום יום במקצוע שלכם.
לדוגמא, כיצד מסבירים חוקים של משחק לשחקנים חדשים? או כיצד שומרים על עניין לאורך זמן?
פתרונות מעולם המשחקים זולגים ללא הרף לעולם חוויית המשתמש. Conversation UI? לעזאזל, עשו את זה כבר לפני 30 שנה ב- Maniac Mansion.
2# המשתמשים שלכם הם גיימרים
בעבר משחקים דיגיטלים דיברו לפלח מאוד מצומצם בתעשייה. כיום, כולם משחקים. גברים, נשים, ילדים, ילדות, מבוגרים ומבוגרות. למעשה, אחד מכל שבעה אנשים בעולם מוגדר כגיימר. לאנשים האלו יש סט מסוים של ציפיות מיישומים דיגיטליים, וקונבנציות עיצוביות (Design patterns) של משחקים מוצאות עצמן גם ביישומים בעולם בעסקי, הלימודי והשיווקי.
3# משחקים הם מלכי ה- Engagment
האנושות מבלה שלוש מילארד שעות בשבוע בלשחק משחקים. יש משהו במדיום הזה שהוא כל כך מרגש, יש האומרים ממכר, שגורם לנו לחיבור מיידי ומרתק איתו. האם תוכלו להעשיר את המוצרים שלכם באמצעות טכניקות של Engagment מעולם המשחקים?
4ֿ# במשחקים עושים דברים נפלאים עם Interfaces
מעצבי UI רבים שאני מכיר שואבים השראות מאפליקציות מתחרות למוצר שהם עובדים עליו, כאשר ביקום מקביל קיימים עשרות אלפי משחקים שעוצבו לאינטראקציה אינטואיטיבית ומצטיינים בזה. הנה טיפה אחת בים של השראה, Arena 3d, משחק המפותח ע"י מפתח/מעצב אחד ונראה מליון דולר.
5# משחקים מעצבים התנהגות של משתמשים
אם אתם חובבי כלכלה התנהגותית, קראתם ספרים של דן אריאלי ותהיתם כיצד ליישם את חומר במוצרים שלכם – משחקים (בייחוד משחקי קז'ואל) עשויים לספק לכם כמה רעיונות. נקודת התחלה טובה לעולם תהיה המצגת הזו – טקטיקות פסיכולוגיות במשחקי קז'ואל.
6# משחקים הם לא רק לכיף
משחקים הוציאו לעצמם שם רע. בהתחלה הם מותגו לילדים, אחר כך סומנו כדרך מעשית לבזבז את הזמן, בהמשך כמשחיטי הנוער ולבסוף כמספקים חוויות ממכרות שיש להתרחק מהן כמו מאש. אבל במשחקים יש הרבה מעבר לזה. משחקים דוקומנטרים, משחקים רציניים (סימולטרים ללימוד רפואה, למשל), משחקים פוליטיים, סאטיריים, לימודיים ועוד. למעשה, כמעט בכל תחום עיסוק ניתן למצוא את היישום המשחקי שלו. כנראה שגם בתחום שבו אתם עוסקים.
7# משחקים הם כלי אפקטיבי מאוד ללימודים
משחקים מעודדים ניסוי, מחקר והתמודדות עם כישלון (בדיוק מה שמערכת החינוך לא עושה), מה שהופך אותם למערכות משחקים מהשורה העליונה. יש כמה דוגמאות טובות. קחו למשל את Code Monkey, בו הישראלים מלמדים תכנות תוך כדי משחק, ועכשיו גם Swift Playgrounds של Apple יצאו עם משחק באותה הרוח.
גם אם אתם לא עובדים על מוצר מעולם החינוך, תמיד יש מה ללמד את המשתמשים שלכם. משחקים עשויים לספק כלים לכך.
8# גיימיפיקציה היא בכל מקום
יש לי יחסי אהבה-שנאה עם גיימיפיקציה.
שנאה – כיוון שהתדמית של הנושא גרועה והיא מרדדת את כל תחום עיצוב המשחקים העמוק והנפלא לנקודות, גביעים וטבלת מובילים.
אהבה – כי זה מכניס פרנסה. כל הלקוחות שלי שמגיעים מחוץ לעולם המשחקים, בלי יוצא מן הכלל, רוצים שאעזור להם "למשחק" את היישום שהם עובדים עליו. גיימיפיקציה מהווה את נקודת הפתיחה, בסופו של דבר אנחנו משתמשים בתובנות מעולם עיצוב המשחקים כדי לשפר את המוצר שלהם ולהפוך אותו דביק ומהנה יותר.
9# כל דבר בעולם האונליין יהיה בסופו של דבר כמו משחק מרובה משתתפים
את זה אמר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל היוצא. הוא אמר את זה ב- 2010, לפני ה- AR/VR, לפני קנדיקראש ולפני הפאקינג פוקימון. קחו את המילה שלו. זה כבר קורה.
10# כי זה כיף
זו ההזדמנות שלכם לשחק משחקים בזמן עבודה – כי זה חלק מהעבודה שלכם. אולי, החלק הכי כיפי בעבודה שלכם. ואל תשכחו – כיף זה עסק רציני מאוד.
אם אתם לא משחקים ואתם לא יודעים איפה להתחיל, עשיתי עבורכם את המבחן הקצר הזה שעשוי לעזור. תהנו!
אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.
מרתק!!