עיצוב

OFFF The screen – לצאת מהמסך

רונית קליין | 19 באוגוסט 2018

פסטיבל העיצוב הבינלאומי OFFF מגיע בפעם השנייה לתל אביב וההתרגשות בעיצומה.

מה יהיה לנו השנה?

השנה, הכל יהיה יותר גדול. יהיו יותר מרצים, יגיעו יותר מ – 1000 איש לאירוע ותתפלאו או לא, לא מעט מעצבים מרחבי העולם יגיעו במיוחד לארץ כדי להיות בפסטיבל.

לפני הכל, מה זה OFFF ?

OFFF, הוא פסטיבל בינלאומי המשמש כנקודת מפגש לאנשי קריאייטיב מכל העולם. הפסטיבל מאחד בין עולמות העיצוב השונים כמו חווית משתמש, איור, VR, AR, מיתוג, דיגיטל, מושן, תלת מימד, טיפוגרפיה ועוד.

OFFF נולד בברצלונה, לפני 18 שנה במטרה לשתף יצירה וכדי לעורר השראה. היום זהו אחד הפסטיבלים המובילים בעולם לעיצוב וחדשנות עיצובית. אבל יותר מהכל OFFF היא נקודת מפגש עבור מעצבים ואנשי קריאייטיב מתחומים שונים והיא מהווה פלטפורמה ליצירת שיתופי פעולה, שבירה של השגרה וחיפוש השראה. סיבה טובה לצאת קצת מהמסך.

מעבר להרצאות יהיו בפסטיבל סדנאות, יריד מעצבים ודוכני אוכל ובירה. מארגני האירוע דאגו למסך גדול בגינה כדי שלא נפספס אף הרצאה. תוכלו פשוט לשבת, להירגע לשתות משהו ולצפות בהרצאות בלייב על מסך ענק. אני בטח אהיה שם, בואו להגיד שלום.

OFFF ואתם.

אם אתם מעצבים שחשוב להם לקבל השראה, להתעדכן במה שקורה בעולם העיצוב ולפתוח את הראש, הפסטיבל הזה בשבילכם. אחד הדברים שקורים באופן טבעי באירוע כזה הוא שהגבולות בין תחומי העיצוב השונים מטשטשים. תחשבו על זה רגע, האם מקורות ההשראה שלכם חייבים להיות מוגבלים לתחום שבו אתם עוסקים? האם אתם יכולים להגיע למקומות מעניינים יותר אם תקבלו השראה מתחומים שמעבר לקומפורט זון שלכם? אין באמת צורך לעשות הפרדה בין תחומי העיצוב השונים, לכולנו בסוף תהליכי עבודה דומים. כולנו מחפשים פתרונות לבעיות ולאתגרים השונים המלווים את תהליך היצירה.

OFFF השנה

הפסטיבל יתקיים במשך יומיים בין ה- 14 – 15 באוקטובר במוזיאון תל אביב לאמנות. השנה יהיו 2 במות ו – 20 מרצים. יש תחושה שהשנה יש פוקוס גדול יותר על עיצוב חווית משתמש וזה בהחלט מחמם לי את הלב.

ההרצאות

השנה אני מתרגשת במיוחד. אחת מחברות הדיגיטל המוערכות ביותר בעולם יתארחו באירוע.

אם עדיין לא ניחשתם, מדובר ב – Peter Smart, שותף ומנהל צוות המוצר בחברת Fantasy. את Fantasy אנחנו מכירים מפרויקטי ה-״What if״ החדשניים שלהם, שם הם נותנים ללקוחות שלהם ולנו נקודות למחשבה בנוגע למוצרים בהם אנחנו משתמשים ביום יום באמצעות עיצוב נועז.

מעבר לזה, הסטודיו מתמחה בפרויקטים בתחום חווית המשתמש והבינה המלאכותית. הם שותפים בפרויקטים מול חברות מובילות בעולם כמו Google, XBOX ,Twitter, Spotify, ו – Huawei. את ההרצאה הזו אני כבר ממש מחכה לשמוע.

גם Liv Elinor, הארט דיירקטורית של Hello Monday תעביר הרצאה בארוע. Hello Monday הוא סטודיו גלובלי המתמחה באסטרטגיה, מיתוג,  UX ,UI ואינטראקטיב. הם מעידים על עצמם שהם יוצרים מוצרים דיגיטליים משמחים. מוצרים וחוויות שיוצרים חיבור עמוק בין המותגים לצרכנים שלהם. למרות העובדה שהסניפים מופרדים על ידי האוקיינוס, הם מתפקדים כיחידה אחת גדולה שתמיד פועלת לקראת שתי המטרות: הפיכת יום שני ליום הטוב ביותר בשבוע, והפיכת העולם למקום טוב יותר.

מי עוד מגיע?

USTWO הוא סטודיו מוביל לעיצוב מוצרים דיגיטליים. הם עובדים על פרוייקטים מעניינים עם לקוחות גדולים כמו Adidas go Android wear, Google Cardboard. אחד הפרויקטים האהובים עלי ביותר הוא המשחק המהפנט וזוכה הפרסים Monument Valley. התמכרות קשה, בעיקר למעצבים.

הרצאה נוספת שמעניינת אותי באופן אישי היא של Frankie Ratford מייסדת וקריאייטיב דיירקטור של The Design Kids.

TDK היא קהילה של 150,000 סטודנטים לעיצוב ובוגרים. Frankie בנתה פלטפורמה וקהילה שנותנת תמיכה לסטודנטים וזאת כדי שיוכלו לפתח לעצמם קריירה. את כל זה היא עושה תוך כדי Road Trippin בעולם באמצעות קראוון, אוטובוס או מטוס, מעבירה הרצאות וסדנאות ונפגשת עם סטודנטים.

סטודיו מעניין נוסף שמתארח בפסטיבל הוא סטודיו Pentagram. הסטודיו מתמחה במיתוג, אדריכלות ועיצוב פנים, עיצוב מוצר ואריזות, עיצוב תערוכות ועיצוב מוצר דיגיטלי. זהו אחד הסטודיואים היחידים שבו הבעלים הם גם המעצבים הראשיים בחברה. את ההרצאה תעביר Marina Willer, שותפה וקריאייטיב דיירקטור. מרינה ידועה כזו שעיצבה את הלוגו של Tate Museum.

סטודיו Re-Levant הישראלי גם יתארח בפסטיבל. הסטודיו מתמחה בעיצוב ומיתוג למוסדות תרבות ורשויות מקומיות בישראל. הם גם אלה שיצרו את המיתוג לפסטיבל השנה. בין לקוחותיה ניתן למצוא את להקת המחול בת שבע, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, מוזיאון ישראל, נמל אשדוד ועוד.

 

 

אורח ישראלי נוסף הוא המאייר הישראלי זוכה הפרסים Pierre Kleinhouse. בדרך כלל הוא משלב באיורים שלו טכניקת עבודה דיגיטלית יחד עם טקסטורות וטכניקות איור מסורתיות כמו הדפס משי. ֿיהיה מעניין לשמוע על תהליך העבודה שלו.

ואם תרצו ללכלך את הידיים?

את סדנת עיצוב הדמויות יעביר המאייר Rick Berkelmans מ- Hedof . במהלך הסדנה נלמד ליצור דמויות מצורות בסיסיות, נלמד איך אפשר לעצב דמויות בצורה מהירה ואינטואיטיבית ואיך לצאת מהקומפורט זון שלנו ולא לאייר שוב ושוב את אותם האיורים.
הסדנה תתקיים בפורמט מצומצם של עד 40 מעצבים וזוהי הזדמנות נהדרת להכיר עוד אנשי קריאייטיב מהארץ ומהעולם.

השורה התחתונה

כדי ליצור ולחדש אנחנו צריכים קצה חוט. כתם על הדף הריק, קו על הקנבס, פיקסל על המסך. ולכן, לסיים את היום עם 200 טאבים פתוחים בדפדפן זה לא אירוע חריג. אבל, בשגרת היום אין לנו את הזמן או הנגישות לשקוע ולהבין את כל הפרויקטים שפתוחים אצלנו בדפדפן. אין לנו את הזמן להבין וללמוד כיצד נעשו ההחלטות, מה היו הדילמות, מה היו האלטרנטיבות. הפסטיבל חושף אותנו לאנשים שמאחורי הויז׳ואלז והם מצידם, שמחים לשתף את הקהל עם חומרים מתוך הסטודיו שבדרך כלל לא מעניינים את הבלוגים או את האתרים שמציגים את המוצר הסופי. זוהי הזדמנות מרתקת ללמוד תהליכי עבודה ויצירה של מעצבים אחרים ולהבין בדרך משהו גם על עצמנו.

למידע נוסף ולרכישת כרטיסים היכנסו לאתר האירוע.

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק