כניסה לתחום

לתת לתיק העבודות שלכם יתרון תחרותי : מפגש פורטפוליו קלאב עם ליאור יאיר

דברת אוסטרוף | 29 בדצמבר 2024

לפני כשנה, תוך כדי שיטוט שגרתי בלינקדין, נתקלתי בפוסט שתפס את עיני, אני לא זוכרת על ידי מי הוא נכתב, אבל הנושא שלו היה משהו כזה: ״בואו נודה על האמת, אם יש לכם בעיה עם התיק עבודות תשפרו מאוד את ה UI, גם אם לא מודים בזה, על זה מגייסים מסתכלים״ 

הפוסט עורר סערה והיה לו איזה מיליון תגובות חלקם כועסות וחלקם זועמות, ממגייסים ומעצבים, שחוץ מלהגיד ״איזה שטויות״, הטענות היו שזה שיטחי, שזה מטעה את המועמדים להגיד שחשוב להתמקד באסתטיקה ופחות בתוכן, שהכי חשוב לראות תהליך וחשיבה UXית ועוד ועוד.

במהלך השנה האחרונה, מידי פעם הייתי נזכרת בפוסט הזה. אני חושבת שמה שכל כך הפעיל אותי בו, זה שמצד אחד כותבת הפוסט כתבה משהו שכביכול ראיתי כרדוד- רק הUI חשוב – תעשו את זה מספיק יפה, ואז תתקבלו, ומצד שני, כעסתי גם על כל התגובות הזועמות והמצטדקות לפוסט, כי בואו, כולנו אוהבים ומתחברים יותר לדברים שהם פשוט יפים, שהם וואו. אז מה זו ההתחסדות הזו? 

ופתאום, שבוע שעבר במסגרת מפגש של הפורטפוליו קלאב, פגשנו את ליאור יאיר. הוא טען ש ״מגייסים אוכלים עם העיניים״, וזה עשה לי מן קלוז׳ר עם הפוסט הזה. זה לא שאתר יפה ומרשים זה הכי חשוב, יותר מהתוכן, אבל זה ההזדמנות שלי להכניס את הרגל בדלת של החברה. 

 


 

קצת רקע

הפורטפוליו קלאב –  חבורה של מעצבי מיד-לבל שמטרתה להוות סביבה תומכת ושיתופית לתהליכי ניהול קריירה, שיפור פורטפוליו והתנהלות בתהליכי גיוס. במסגרת התכנית אנחנו יוצרים מפגשים עם אנשים שונים בתעשייה ומדברים על נושאים רבים.

ליאור יאיר – מנכ"ל משותף ב- Create, בית ספר ללימוד היצירה הדיגיטלית וגם סטודיו לעיצוב עם מעל ל-40 מעצבים. לליאור יש שנים של ניסיון בניהול מוצר, מחקר ואופטימיזציה ובהקמה וניהול של צוותים , ובהכשרה מוצלחת של אנשי מקצוע.  בין השאר הוא גם היה מנכ״ל נטקראפט והיה מי שהקים שם את בית הספר. 

המפגש עסק בתובנות ובטיפים לבניית תיק עבודות שמושך תשומת לב ומשאיר חותם ובכללי מה יכול לתת לנו- מעצבי מיד-לבל יתרון תחרותי בשוק.

אסקור כאן את כל הנקודות שדיברנו עליהם:


אז מה נותן למועמדים יתרון תחרותי?
ליאור יאיר אומר – תיק עבודות טוב. תיק עבודות טוב הוא בעצם כרטיס כניסה לראיון הראשוני. זה מה שיגרום למגייסים לחזור אליך. התוכן גם צריך להיות מצויין כדי שאחר כך יהיה לנו עומקים להיכנס אליהם בראיון. אבל תיק עבודות טוב, אתה פותח אותו וישר זה וואו, אתה מרגיש ומבין את זה.

 


 

 ומה זה תיק עבודות טוב?

 


 

תיקי עבודות להשראה

ליאור הציג לנו כמה תיקי עבודות מרשימים במיוחד, כולל כאלה של מעצבים שהתקבלו לעבוד בגוגל ובאפל. מדובר בתיקים שנותנים השראה וממחישים כיצד ניתן לבנות תיק עבודות שמשאיר רושם מקצועי וחזק כבר מהכניסה הראשונה. הנה כמה דוגמאות נבחרות:

https://fantasy.co/

הקייס סטאדיז של Fantasy מציגים מבנה נקי וברור, עם דגש על תמונות גדולות, כותרות בולטות, וטקסטים קצרים שמספקים את ההקשר הנחוץ. ההיררכיה הגרפית מדויקת ומובילה את הצופה בצורה אינטואיטיבית דרך הסיפור של כל פרויקט.

 

https://www.husamelfaki.net/work/nike-app/

דוגמה מרשימה לאפקט ה"וואו" מתחילת החוויה. כבר בכניסה, ברור שהקייס סטאדי הזה מספר סיפור אחיד, ויזואלי ומעורר השראה. כל חלק נראה כמו פריים מדויק  – כל פרט מחושב, ותשומת הלב לפרטים הקטנים יוצרת רושם מיידי של מקצועיות.

 

https://azumbrunnen.me/

תיק עבודות שמשדר מינימליזם מדויק. העיצוב מדגיש את העבודות עצמן עם חללים ריקים שמאפשרים נשימה, שימוש בתמונות איכותיות, וטקסטים מצומצמים שמדגישים דיוק וחשיבה יצירתית.

 

https://erikjonsson.se/

https://www.seanhalpin.xyz/

 

המכנה המשותף לתיקי העבודות האלו הוא "אפקט הוואו":

האפקט הזה מושג באמצעות עיצוב מוקפד, מבנה מצגת ברור ואסתטי, כותרות גדולות שמושכות את העין, היררכיה גרפית חכמה, ותשומת לב לפרטים הקטנים. הם מצליחים לספר סיפור שלם ומדויק עם מינימום טקסט, תוך דגש על עיצוב נקי שמבליט את העבודות בצורה מיטבית.

 

טיפים נוספים לייעול ושיפור

לפני שאתם שולחים את תיק העבודות שלכם, התקינו עליו Clarity כלי חינמי מבית מיקרוסופט לניתוח ביצועי האתר. תוכלו לראות הקלטות מסך של משתמשים, מפות חום, כמה זמן שהו באתר, באילו עמודים התעכבו לקרוא, ועוד תובנות שיעזרו לכם לשפר את החוויה ואת ההצגה של העבודות שלכם.

אם תיק העבודות שלכם בפורמט מצגת (או כשאתם שולחים מצגת כתרגיל בית), השתמשו ב- DocSend הכלי מאפשר לעקוב אחרי הצפיות במצגת: מי פתח אותה, מתי, באילו עמודים הם בילו זמן, ומה עניין אותם במיוחד.

אם אתם חדשים בעולם של בניית אתרי תיק עבודות, ליאור ממליץ על Framer. הפלטפורמה פשוטה, ידידותית למעצבים, עובדת בצורה מושלמת עם Figma, כוללת תבניות מעולות, ומאפשרת יצירת אנימציות מרשימות בקלות.

 

יתרונות בולטים שמספקים למעצבים יתרון בשוק

 

הכשרות מתקדמות שמוסיפות ערך למעצבי mid-level

 

לסיכום, תיק עבודות טוב הוא לא רק כרטיס הכניסה שלכם לשוק – הוא גם כלי שמספר את הסיפור המקצועי שלכם בצורה שתבליט אתכם. השקיעו בעיצוב מקצועי, שילוב מדדים ותובנות, והרחיבו את הידע שלכם בכלים ותהליכים מתקדמים כדי ליצור יתרון תחרותי בשוק.

 


 

ולסיום, כמה טיפים פרקטיים ממני:

תיק העבודות צריך להיות טוב עיצובית – זה הבייסיק שלנו כמעצבים. אבל גם אם לא כל עבודה מושלמת כפי שרצינו, החוכמה היא לדעת איך להציג אותה. סטוריטלינג הוא קריטי. אין צורך לבנות שפה גרפית חדשה לגמרי לכל עבודה, אלא לעבוד על הצגת המסכים שבחרתם להבליט. אחרי שתבנו את הקייס סטאדי, התמקדו בשאלה איך ניתן להציג אותו בצורה שתעביר את הסיפור בצורה הטובה ביותר.

ורק לעודד שעל אף שתיק עבודות מרגיש כפרוייקט אינסופי, בסוף הוא נגמר ואולי אתם כבר ממש מתקרבים לסיום. מקווה שעזרתי לפחות לאחד…

 

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק