אולי נדבר רגע על תיק העבודות שלך

הצטרפו לקהילה ותשארו מעודכנים

אולי נדבר רגע על תיק העבודות שלך

מתי בפעם האחרונה חשבת על לעדכן את תיק העבודות שלך? לשדרג אותו ולהתייחס אליו כחבר הכי טוב שלך?

כולם עסוקים, מזניחים את תיק העבודות ומתרצים ב״הסנדלר הולך יחף״. אם אתם מרגישים תקועים עם פרויקטים ומשימות שלא מרגשות אתכם או לחלופין רוצים להחליף משרה לאחת טובה יותר, מאתגרת יותר שתגרום לכם להתרגש שוב. אם עשיתם מעבר מפרינט לדיגיטל, התחלתם לעסוק ב- UX או רכשתם יכולת חדשה ששדרגה אתכם מבחינה מקצועית, הגיע הזמן לשדרג את תיק העבודות שלכם!

למה אני צריך את זה בכלל?

בטוח ששאלתם את עצמכם לא פעם והתשובה די פשוטה: תיק העבודות שלכם הוא הפנים שלכם, אם נמאס לכם לקבל פרויקטים קטנים שלא מקדמים אתכם לשום מקום ובא לכם לעשות משהו גדול, מאתגר יותר, להעלות מחירים או לחלופין להשיג את משרת החלומות שלכם תיק העבודות יכול לפתוח לכם דלת אבל גם לסגור אותה, לכן השקעה באיך שאתם נראים כלפי חוץ תהיה שווה כל רגע.

התחלתי ואף פעם לא הצלחתי לסיים

כדי להצליח להתמודד עם המפלצת בארון אתם חייבים לנתק את הרגש כלפי העבודות ולהתמקד במטרה.
כשאנחנו ניגשים לפרויקט של לקוח או פרויקט בעבודה השלבים, התהליך והמטרות מוגדרים וברורים לנו. זו בדיוק הגישה שאיתה צריך לגשת לתיק העבודות שלכם.

איך עושים את זה? הנה משפט שפעם שמעתי מליאור יאיר: ״החלטתי שאני מתיישב על זה ולא קם עד שאני מסיים״. הגישה הזאת עבדה גם בשבילי, היא בעיקר אומרת ששום דבר לא יסיח את דעתכם מהמטרה לסיים.

אם אין לכם זמן לעבוד בצורה מרוכזת, חשוב להגדיר לוחות זמנים שתוכלו לעמוד בהם, תגדירו כמה, מתי ומה תאריך היעד, אם תעקבו אחרי הדרך הזאת, היא תשנה לחלוטין את הגישה שלכם לתיק העבודות שלכם. לא עוד לעצב 4 גרסאות ולא לאהוב אף אחת, גם אני הייתי שם וחייבים לשנות גישה כדי להצליח.

חלקו את הפרויקט לשלבים קטנים וריאליים לביצוע, הם יעזרו לפרויקט להפוך מבלגן גדול למעט משימות קטנות שיותר קל לבצע.
הנה חלוקה כזאת לדוגמא:
1. בחרו את העבודות שתרצו להציג
2. כתבו טקסט על כל אחת מהן
3. תשפרו כל עבודה שנכנסת לתיק העבודות – מותר ואף מומלץ לפתוח את העבודה שוב ולראות אם אפשר לשפר, אתם תרגישו יותר נוח להציג עבודה שאתם שלמים איתה במאה אחוז. בדרך כלל עובר הרבה זמן מהרגע שסיימתם לעבוד על פרויקט ספציפי, תגרמו לעצמכם לאהוב את הפרויקט אפילו יותר אחרי מקצה שיפורים קטן.
4.בחרו את דרך ההצגה ומבנה ההצגה של הפרויקטים – חשוב שהם יוצגו בשפה זהה בכל פרויקט כדי לשמור על עקביות.

תאמינו לי שתרגישו הקלה בסוף כל שלב ותקדמו את עצמכם עוד צעד לקראת עלייה לאוויר.

קיבלתי סיפוק עצום בסיום יצירת תיק העבודות שלי

יש לי הרבה עבודות, מה מציגים ואיך מציגים?

לא הכל! אם נדבר בגלוי לא את כולן אתם אוהבים ולא כולן מקדמות אתכם למטרה. בחרו את העבודות שריגשו אתכם, אתגרו אתכם, אלה שהתחברתם אליהן מבחינה מקצועית והרגשתם איתן על הגג העולם. הנקודה החשובה ביותר בבחירה וסינון העבודות היא שהן ישקפו את העבודה שהייתם רוצים לעשות בעתיד. אם אתם עובדים בפרינט ורוצים לעשות מעבר לדיגיטל, תיק העבודות שלכם חייב לשקף זאת, ולכן הציגו עבודות דיגיטל כמו אתרים, ממשקים, אפליקציות מובייל ועוד.
רכשתם ידע חדש? הציגו את היכולות בתיק העבודות. כך תוכלו לכוון לפרויקטים או משרות בתחום הזה.

תמיד תזכרו שמגייסים מחפשים לראות עבודות התואמות את תיאור המשרה, אז גם אם הפרויקט לא ללקוח אמיתי אבל הוא מייצג את סוג העבודה שתרצו לעשות הציגו אותו במלוא הדרו.

השקיעו בהצגת העיצובים שלכם בצורה נקיה וברורה

ספרו סיפור על התהליך שעברתם, מה גרם לכם לקבל החלטה כזו או אחרת.
בצורה כזאת תגרמו למי שמביט בתיק העבדות להבין את דרך החשיבה שלכם והגישה שלכם לפתרון בעיות.
הציגו בצורה ברורה את פרטי ההתקשרות שלכם, אם אתם מחפשים את המשרה הבאה שלכם ציינו זאת ושימו לינק להורדת קובץ קורות חיים.

אחת הנקודות הכואבות שנתקלתי בהן היא שיש אנשים שיש להם נטייה להציג עבודות לא שלהם, התעשייה בישראל קטנה מידי, אל תשרפו את עצמכם, יזכרו לכם את זה וזה נראה ממש רע. קחו אחריות והציגו רק את עבודות שבאמת לקחתם בהן חלק וציינו מה היה החלק שלכם בפרויקט.

התמקדו בעיצובים שלכם, פלטפורמות ותבניות זו לא מילה גסה

אם אתם לא אשפי פרונט, זה בסדר, לא חייבים להשקיע בלייצר אפקטים מיותרים שלא מקדמים אתכם לשום מקום ונראים מאולצים. מי שמחפש מעצב והגיע לתיק העבודות שלכם לא מצפה לביצועי פרונט מטורפים (אלא אם כן אתם מעצבים שמחפשים להיות מפתחי פרונט).

מגייסים מחפשים עבודות מרשימות שמייצגות את הכישרון שלכם, שם תשקיעו. לכן שימוש בפלטפורמות לבניית אתרים הוא פתרון נהדר עבורכם. אה, ועוד משהו חשוב – אני מודיעה לכם באופן חגיגי שהגיעה שנת 2017 ותמיכה במובייל זה must! ולא, אתם לא יכולים לחפף שם.

באילו פלטפורמות להשתמש?

בתהליך שאני עברתי עם תיק העבודות שלי, בחנתי את הפלטפורמות של Wix, webydo ו squarespace.

הקריטריונים שהיו קריטיים בעיני לבחירת פלטפורמה הם רספונסיביות טובה, הזנת תכנים פשוטה ככל האפשר ותבנית שהייתה הכי קרובה בהתנהגותה למה שדמיינתי. לכל פלטפורמה יש את החוזקות והחולשות שלה, הנה מספר דברים שהבחנתי בהם במהלך החיפושים שלי:

Wix

  • ממשק מאוד ידידותי ופשוט להבנה
  • יכולות העיצוב רבות וניתן לשנות את רוב יחידות התוכן בצורה שתרצו
  • קשה לשמור על עקביות עיצובית בכל האלמנטים, וההתעסקות עם הוויג׳טים מקשה על התהליך
  • היכולת לשלוט על הרספונסיביות עדיין לא חזקה מספיק והפתרון האוטומטי לא עובד בצורה חלקה

Webydo

  • היכולת העיצוביות של הממשק – מדהימות!
  • העבודה הממוקדת על כל שבירה של גודל מסך הפתיעה לטובה
  • הממשק מצריך הרבה עבודה כדי להגיע לתוצאה כלשהי
  • העבודה על כל אלמנט מורכבת, נכון אפשר לעצב הכל אבל זה מאריך את זמן העבודה משמעותית

Squarespace

  • התבניות הקיימות מעוצבות מדהים ומתנהגות בהתאם
  • הזנה, עדכון והוספה של תוכן נעשית בצורה מאוד פשוטה
  • התמיכה העברית לא מספיק טובה למי שרוצה אתר בעברית
  • לא ניתן לשנות את התבנית יותר מידי, אם בחרתם תבנית שמתנהגת מצורה מסוימת הדרך לעקוף את ההתנהגות היא להחליף תבנית

בסופו של דבר החלטתי ללכת על Squarespace כי הוא היה הממשק היחיד שעמד בדרישות שלי בצורה האופטימלית ביותר עם ממשק נוח לתחזוקה ועדכון. הממשקים האחרים לא סיפקו אותי מבחינת הרספונסיביות ומורכבות הממשק מה שפיזר אותי להתעסק במבנה ולא בתכולה וריחק אותי מהמטרה. אבל לכל אחד מתאים משהו אחר, פשוט תפתחו חשבון ותתנסו בכל אחד מהם כדי לבחון איזה מהם תפור עבורכם.

כמה טיפים שיקלו על התהליך

תיק העבודות החדש שלי פתח בפני דלתות חדשות, הזדמנויות חדשות וגרם לי להבין שהגיע הזמן להיפרד מכמה דלתות ישנות.

  • תיק עבודות הוא פרויקט (שישתלם בסופו של דבר)
    – הגדירו מטרה. זו יכולה להיות משרה חדשה, לקוחות חדשים או פרויקטים מאתגרים יותר
    – התייחסו לתיק העבודות כפרויקט לכל דבר. כך תוכלו לנתק את הרגש ולהגיע לתוצאות
    – פרקו את הפרויקט למשימות קטנות כך תוכלו להתקדם בצעדים קטנים ובסיום כל משימה תרגישו סיפוק
    – הגדירו לוחות זמנים שתוכלו לעמוד בהם והיצמדו אליהם
  • בחירת העבודות
    – בחרו את העבודות שמשקפות את העשייה שתרצו לעסוק בה
    – אל תציגו הכל, 5-6 עבודות זה מספיק אבל הן חייבות להיות אחת אחת
    – בחרתם עבודות, נהדר! עכשיו תעברו עליהן ותשפצו במידת הצורך (תופתעו, תמיד יש צורך)
  • הצגת העבודות
    – התחילו וסיימו עם העבודות הכי טובות, כדי לגרום למי שצופה לטעם של עוד
    – הציגו את העבודות בצורה ברורה, מסודרת בליווי טקסטים המסבירים את התהליך ואת דרך החשיבה בקבלת ההחלטות העיצוביות שלכם
    – שקפו את חלקכם בפרויקט. אם עיצבתם באנר בתוך אתר גדול רשמו זאת והיזהרו מלקחת קרדיט על עבודות שאינן שלכם
  • פלטפורמות
    – בחרו פלטפורמה שתהיה קלה לתחזוקה שוטפת
    – השתדלו לא להידחק למקומות שאתם לא חזקים בהם, אם אתם לא אנשי פרונט אז טמפלט זו לא מילה גסה
    – פלטפורמה טובה עולה כסף, כמו שאתם רוצים להיות מתוגמלים על העבודה שלכם כך גם הם, תשקיעו מספר דולרים בחודש, העמידות ויציבות של הפלטפורמה שווה את זה
    – בחנו את הפלטפורמות השונות, לכל אחד מתאים משהו אחר. עשו מחקר מקדים ובחרו את הפלטפורמה שעובדת בשבילכם הכי טוב
    – זכרו שתיק העבודות שלכם הוא ישות חיה ועדכנו אותו על בסיס קבוֿע

התוצאה ומה שהשגתי

הפורטפוליו שלי לאורך השנים

כפי שסיפרתי בכתבה הקודמת שלי: לטוס לכנס עיצוב בחו״ל: איך יצא שעבדתי יותר קשה בכנס מאשר בעבודה. המטרה שהגדרתי לעצמי הייתה להעלות את תיק העבודות לקראת כנס Awwwards והצלחתי, הפידבקים היו נהדרים ואני יכולה לומר שמהרגע שהעלתי את תיק העבודות החדש, הפניות שאני מקבלת איכותיות יותר ומשקפות את סוגי הפרויקטים שאני רוצה לעסוק בהם.

אספר לכם סוד קטן, לפני שעליתי לאוויר, פניתי לקולגות מהעבר וגם מהיום יום ושלחתי להן את תיק העבודות כדי לקבל מהם פידבק מקצועי (תרגישו חופשי לפנות אלי, אשמח לעזור valeria@valeriadesign.co.il) ביצעתי שיפורים קלים והייתי שלמה עם התוצאה. אתם חייבים להיות גאים בתוצר שלכם, אם אתם לא שם, אז לא סיימתם. אל תהיו קטנוניים ולא כל פיקסל הוא כזה קריטי אבל אסור לכם להתבייש בתוצאה, אם זה המצב, אז תיק העבודות שלכם לא משקף אתכם בתור אנשי מקצוע, אלו הפנים שלכם ברשת וככה גם תופסים אתכם. תאהבו אותו כאילו הוא החבר הכי טוב שלכם.

 

לפרטים על ההכשרה לעבודה בסביבה דיגיטלית וגיבוש תיק עבודות לחצו כאן

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

תרגישו בבית, תישארו לקרוא פוסט נוסף:

אין תגובות

הוסף תגובה

To Bot or not to Bot או מה הסיפור של הצ'אטבוטים האלו?

המעבר מפסיכולוגיה לאפיון חווית משתמש

© Create 2015. כל הזכויות שמורות.