חווית משתמש

הצצה ראשונה לתהליך העיצוב בתוכנית הלימוד למעצבי דיגיטל

רונית קליין | 25 בספטמבר 2017


כניסה לעולם העיצוב הדיגיטלי היא לא תהליך פשוט אם אין לכם רקע בתחום. אני יודעת, עשיתי את זה בעצמי.

התחום הזה מתפתח בכל רגע נתון וקיימת דרישה למעצבים טובים עם ידע וניסיון ועל זה הם מתוגמלים בהתאם. כדי שנישאר רלוונטיים, אנחנו המעצבים חייבים לעקוב אחר השינויים, ולהתאים את עצמנו למציאות המשתנה כל הזמן.

בדיוק בשביל זה הקמתי את תכנית הלימודים ״התמחות בסביבה דיגיטלית וגיבוש פורטפוליו למעצבים״. התכנית מיועדת למעצבים מנוסים, שרוצים להיכנס לעולם המרתק הזה של הדיגיטל.

בעשור האחרון צברתי המון ניסיון בעיצוב, בהובלה של מעצבים, בהנחיה ובגיוס של צוותים.

את הניסיון הזה תרגמתי לתכנית לימודים מהודקת ומדויקת שעוזרת למעצבים להתנסות מקצועית, לשפר ולגבש תיק עבודות שמתאים לדרישות התעשייה ונותנת ניסיון פרקטי מול הנחיה אישית של ארטדיירקטור מנוסה.

הקורס התחיל לפני כחודשיים והמעצבים עובדים קשה ומשקיעים בפרויקטים במקביל לעבודה הקבועה שלהם. אני מאוד גאה לשתף אתכם בחלק קטן מהתוצרים של האנשים המוכשרים האלו.

על האיפיון של הפרויקטים אחראיים בוגרי קורס איפיון ועיצוב חווית משתמש שתרמו את האיפיון מפרויקטי הגמר שלהם. תודה למוישה נוילנדר, אלונה סנבירה ולמרינה טליאס. 

אנו גאים לשתף אתכם בכמה עבודות ממהלך הקורס

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – קרן זוהר – Swatch

בחרתי להתמקד בקולקציית השעונים המפותלים של Swatch שעונים אלה הם בעלי רצועה ארוכה והמראה שלהם על היד הוא כצמיד. השעונים המפותלים יצרו בעיניי עניין ושונות משעונים רגילים.

לעצב אתר איקומרס ל – Swatch הוא אתגר גדול, כמעט הכל כבר נעשה שם. ויז׳ואלים מושקעים ומעניינים לכל קולקציה. המטרה הייתה לחשוב על רעיון שעדיין לא נעשה.

את ההשראה לקחתי מהמחוגים של השעון, פישטתי אותם לקווים אלכסוניים שבנו לי את המתח הנכון והעניין אל מול השעון עם הרצועה המפותלת. כך נבנתה השפה העיצובית לאורך האתר.

בחרתי להשתמש בצבעוניות עזה שמתאימה לקהל יעד צעיר המאפיין את המותג.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – הילה לביא – Like a local

האפליקציה נועדה עבור מטיילים צעירים שרוצים לטייל בעיר ולהרגיש כמו מקומיים, להכיר אנשים ולהיחשף לחוויות אותנטיות מחיי הלילה בעיר. מכיוון שמדובר בחיי לילה בחרתי לעצב ממשק כהה, תוך שימוש בצבע מדגיש וחי. מקורות ההשראה לעיצוב היו האפליקציה Cool cousin, האתר הגנוז Unlike והשפה הטיפוגרפית של המותג American apparel.

 

עיצוב דשבורד –הילה לביא – Fit

מדובר בדשבורד לצמיד חכם המשדר נתונים על כושר ותזונה בזמן אמת.

קהל היעד למוצר הוא נשים צעירות ואפנתיות שרוצות ללבוש high fashion בצורה מחמיאה גם כאשר הן עוסקות בפעילות ספורטיבית. חשוב להן להיות מעודכנות בכל מה שחדש וחם בתחום. הממשק הוא נקי ושואב השראה מעולם האופנה – מגזינים, בלוגים וכד'. השתמשתי בפונטים סריפיים, צבעוניות קלאסית, קונטרסטית ונקייה לצד שימוש בצבעים חיים ואופנתיים שידברו עם עולם הכושר וישדרו עכשוויות.

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – קרן פליישר –  ooga

אני עוקבת באינסטגרם אחר קונדיטוריה מדהימה מנורבגיה שתמיד מעוררת בי השראה. מיד כשקיבלתי את הפרויקט ידעתי שאני רוצה לעצב עבורם אתר איקומרס רספונסיבי.

השתמשתי בתמונות המדהימות שלהם והתחלתי בפיתוח של שפה גרפית ייחודית שמתכתבת עם העוגות שלהם שהיו בשבילי מקור להשראה. יצרתי שפה גרפית מינימליסטית, שימוש בעבודת יד, בצורות עגולות ורכות וצבעוניות מעוררת תאבון.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – אלעד שפר – Trippy

מדובר באפליקציה לבניית מסלולי טיולים – Trippy.

כמעצב ומאייר היה לי חשוב להראות את היכולת שלי לחבר בין שני התחומים. המטרה שלי הייתה לייצר שפה עיצובית ייחודית וקלילה בהתאם לנושא האפליקציה. את המשתמש באפליקציה מלווה דמות מאויירת  – היפי שעיר וחביב שבעזרתה הכנסתי קריצה והומור לאפליקציה. הסגנון העיצובי שטוח ונקי ומטרתו להיות ברור למשתמש ולעבוד יחד עם האיורים שיצרתי.

 

עיצוב דשבורד – הגר כהן – Trax

מדובר בדשבורד לצמיד חכם המשדר נתונים על כושר ותזונה בזמן אמת.

כשהתחלתי לעבוד על הפרויקט היה לי חשוב לדייק ולהגדיר מיהו המשתמש. רציתי לקחת את עיצוב הדשבורד למקום טרנדי וכיפי ואחד הרעיונות שחשבתי עליהם הוא קהל יעד של נשים חובבות אייטיז (יש חיה כזו). מרגע שהגדרתי את קהל היעד, גיבוש הקונספט היה מאוד מהיר. משם זה היה רק עניין של הכוונה נכונה והיכולת לדייק את הפרטים הקטנים.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – קרן פליישר – Let's Go

בכל פרויקט חלק חשוב הוא הגדרת קהל היעד. זה עוזר לנו המעצבים בבניה של הקונספט העיצובי. במקרה זה, מדובר באפליקציה שהיא מדריך טיולים, הפונה לקהל יעד צעיר ויצירתי המחפש לוקיישנים אומנותיים, מגניבים ושונים מהלוקיישנים הסטנדרטיים. נזכרתי בתקופת הלימודים בבצלאל וניסיתי להבין מה אני הייתי רוצה לחוות במדריך מסוג זה. הזכרון לקח אותי מיד לסגנון עיצובי דינאמי ועכשווי, צבעוניות חזקה ולוק שפונה יותר לסטודנטים לעיצוב מאשר לתייר הקלאסי.

 

 

עיצוב אפליקציית מובייל – גדי גילה – דרכנו

דרכנו, היא אפליקציה העוזרת למשתמש למצוא מועמד פוליטי או מפלגה שמייצגת אותו בצורה הטובה ביותר.

ההשראה לעיצוב הגיעה מתקופה שבה לאנשים היה חיבור חזק למדינה – תקופת קום המדינה. חקרתי כרזות פוליטיות ומעצבים שפעלו בתקופת קום המדינה, כמו ג׳ורג׳ הים, גדעון קייך דן ריזינגר והאחים שמיר.

היה לי חשוב לפנות למשתמש בהומור כדי לעזור לו להתחבר לסביבה הפוליטית שלא תמיד קל להתחבר אליה. גם בבחירת השם – ״דרכנו״ היה לי חשוב להזכיר את אותה התקופה ולרמוז בקריצה למשתמש שדרך האפליקציה הוא ימצא את המועמד המייצג אותו.

 

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – הגר כהן – מעצבת בובות Libuse Niklova

ההשראה לעיצוב האתר הגיעה מתוך הרצון והבחירה לעצב אתר איקומרס למוצר מעולם הצעצועים. מהרגע הראשון התאהבתי בצעצועים המתנפחים של המעצבת הצ׳כית  Libuse Niklova מחלוצות עיצוב הצעצועים המודרני שפעלה בשנות ה – 60 וה – 70. החומריות, הצבעוניות וההקשר התקופתי של הבובות עזרו לי לגבש קונספט עיצובי לאתר הלוקח השראה מעיצוב הצעצועים עצמם.  

 

 

עיצוב אפליקציית מובייל – קרן זוהר – Totur   

אפליקציה שמטרתה לתת למשתמש חווית טיול מאורגן, מותאם לו אישית ולהעדפותיו.

הקונספט התחיל מהשם שבחרתי לאפליקציה, שילוב של ״מורה דרך״ – Tutor. שיבוש קל של המילה עצמה נתן לי חיבור נחמד ושם קליט.

עבודה על הלוגו היא שהנחתה את הקו העיצובי המוביל. יצרתי את האות T מחיבור רעיוני וצורני של קווי מפה וצומת T. משם חיפשתי מפה קווית שתתחבר ללוגו ותשמש כרקע. פיתחתי קו עיצובי נקי ועכשווי הכולל צבעוניות מודגשת בגווני גראדיאנט קל של ורוד וכתום. השתמשתי באפקט של הצללות עדינות כדי להבליט אזורי הנעה לפעולה.

 

אז מה הלאה?

לקורס נשארו עוד כ-4 שבועות עמוסים ומעניינים. כרגע המעצבים עסוקים בבניית אתר הפורטפוליו שלהם שיעזור להם להציג את העבודות שלהם בצורה הכי מקצועית שיש. את כל זאת ועוד נשתף בהמשך.

נשארו מקומות בודדים למחזור אוקטובר. למידע נוסף על התכנית, הכנסו לאתר שלנו

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק